Er wordt wel eens gedacht dat supergezond eten betekent dat je moet opofferen wat je lekker vindt en wat je comfort geeft. Niets is minder waar! 

Wat eten we niet? We schrappen tijdens het weekend (best wel wat) voedingsmiddelen uit ons voedingspatroon. We eten bijvoorbeeld geen suikers, glutenhoudende granen of industrieel bereide voedingsmiddelen. Ook geen vlees, schaaldieren, koffie, alcohol, frisdrank of groenten uit de nachtschade familie. 90% van de verwenmaaltijden is plant-based en voor wie wilt, is het weekend volledig zuivelvrij.

En dan,... blijven er nog tal van heerlijke zaken over. Echt waar. 

Wat eten we wel? We serveren een heerlijk ontbijt, twee volwaardige, culinaire maaltijden, twee gevarieerde tussendoortjes en een slaapmutsje per dag. Centraal staan verse, biologische groenten. We vullen aan met maïs, haver, quinoa, volwaardige rijst, peulvruchten,... en drinken water, frisse sapjes en kruidenthee. 
Alle voedingsmiddelen worden zorgvuldig geselecteerd om onze lever te ondersteunen en ons lichaam in zijn optimale basische evenwicht te brengen. Honger is uit den boze.

 
Lentesoepje

Voorbeeldmenu*

Ontbijt: verse, biodynamische yoghurt (of een plantaardig alternatief) met gebakken banaan en kaneelgranola.

Tussendoor: kleurrijke rauwkostschotel met verse humus en guacamole.
Of een vers gebakken haverkoekje.

Lunch: kruidig lentesoepje, asperges met een gepocheerd eitje, doperwtenpuree met dragon en een frisse salade.

Tussendoor: vers groentesap met gember of een nice cream chunky monkey ijsje

Diner: feestelijke koolrabitoastjes met eetbare bloemen en frietjes van groenten met veganaise

* Het is waarschijnlijk dat het menu op het weekend er (helemaal) anders uit ziet. We kiezen voor verse, lokaal geteelde seizoensgroenten en laten ons door het aanbod verrassen en inspireren.

Demo: raw chocolade pralines

Ook op het programma: een demo (met proeverij natuurlijk!) van zoete versnaperingen zonder zuivel, gluten en geraffineerde suiker.